College van Hillegom heeft zienswijze opgesteld waarvoor binnen de raad nog geen overeenstemming is. Deze is inmiddels gedeeld met Holland Rijnland. Verwarring alom!

De GroenLinks fractie heeft met buitengewone belangstelling de Statencommissie van Zuid-Holland op 7 februari gevolgd, waar de Duinpolderweg op de agenda stond.
Namens de regio Holland Rijnland sprak de heer Van Kempen daar in. Hierbij verklaarde hij dat alle (!) gemeenten van deze regio voorstander zijn van de Midden-variant (eerder deed hij hetzelfde in de Statencommissie van Noord-Holland).
Aangezien Hillegom ook deel uitmaakt van Holland Rijnland was dit voor onze fractie aanleiding om wethouder De Jong hierover te bevragen in de raadscommissie van 8 februari. Wij vroegen ons namelijk af hoe dit te rijmen valt met het feit dat Hillegomse raad nog geen standpunt heeft ingenomen, anders dan het afwijzen van het voorlopige voorkeursalternatief. Hierop antwoordde wethouder De Jong dat het unanieme standpunt van Holland Rijnland is vastgesteld in het portefeuillehoudersoverleg, een overleg van de wethouders Verkeer & Vervoer van alle deelnemende gemeenten in Holland Rijnland (dus inclusief Hillegom). Daarop was onze conclusie dat de wethouder buiten de gemeenteraad om daar een standpunt van het college van B&W heeft ingebracht, wetend dat de raad pas op 15 februari een standpunt hierover zal innemen. Waar het hele Duinpolderweg-project uitblinkt in ondoorzichtigheid, doet het Hillegomse college er dus nog een schepje bovenop door iedereen in verwarring te brengen over de positie van Hillegom. De wethouder wist hierop slechts te antwoorden dat wij als GroenLinks “er misschien juist wel baat bij hebben om verwarring te zaaien”.
Wie houdt hier wie voor de gek ?