GroenLinks Hillegom wilde eerst de Omgevingsvisie vaststellen en pas daarna de zienswijze voor de Duinpolderweg.

Nieuwe Omgevingsvisie geen basis voor Hillegomse zienswijze Duinpolderweg ?

Woensdag 7 februari werd in de raadscommissie de Omgevingsvisie Hillegom 2030 behandeld. Hierin is duurzaamheid het leidende principe, en GroenLinks kan zich dan ook heel goed vinden in deze visie. De vaststelling door de raad staat geagendeerd voor 22 februari.  Dat is op zich prima, ware het niet dat de raad in een extra vergadering een week eerder (15 februari) zijn zienswijze voor de Duinpolderweg gaat vaststellen. GroenLinks vindt dat de Omgevingsvisie, die in samenspraak met de inwoners tot stand is gekomen, de basis dient te zijn voor het vaststellen van die zienswijze. Daarom hebben wij in de raadscommissie voorgesteld om de agendering te wijzigen, zodanig dat de raad eerst de Omgevingsvisie vaststelt, welke daarna als formele basis kan dienen voor het vaststellen van de zienswijze Duinpolderweg. Helaas werd ons voorstel alleen gesteund door de PvdA. De overige fracties zagen het belang hiervan niet in. Een gemiste kans om de nieuwe Omgevingsvisie direct toe te passen voor wellicht het meest ingrijpende project voor Hillegom ooit.